תעודת יושר מהמשטרה

מה זה תעודת יושר, איך מוציאים אותה ומה חשוב לדעת על גיליון רישום פלילי – המאמר שיעשה לכם סדר בנושא.

בואו נעשה סדר…מה זה תעודת יושר?

“תעודת יושר” או בשמה הנכון – תעודת מידע פלילי, הוא מסמך רשמי המכיל מידע אודות העבר הפלילי של אזרח במדינת ישראל.

עד לא מזמן, אותה תעודה הייתה מתבקשת ממועמדים לעבודות ע”י מעסיקים או חברות שמעוניינות לסנן אנשים בעלי עבר פלילי, כחלק עיקרי מקריטריוני ההעסקה. אותם מעסיקים היו שולחים מועמדים לתחנת המשטרה כדי להוציא את הרישום הפלילי בעניינם שיהווה אסמכתא וגושפנקא לכך שעברו הפלילי של אותו מועמד “נקי” מהרשעות, ובכך יוכלו אותם מעסיקים “לקנות שקט” לגביו.

עד היום, ישנם מעסיקים שעדיין דורשים ממועמדים לעבודה את המידע על עברם הפלילי, וזאת על אף התיקון לחוק שאינו מאפשר זאת יותר כיום.

המחוקק, זיהה את הבעיה, מה שהוביל בהמשך לשינוי החקיקה כיום, ומונע ממעסיקים לבקש את המידע אודוץ עברו הפלילי של מועססק, שהרי בואו לא נשכח שאדם שהורשע, כבר שילם את חובו לחברה, ובכך קמה לו הזכות להשיב את חייו למסלולים מבלי שיישא את “עברו הפלילי” על כתפיו למשך שארית חיו או שעברו ישפיע על קבלתו לעבודה. 

תעודת יושר מהמשטרה
החוק השתנה ולא ניתן להוציא את התעודה לבד

שינוי חשוב בהליך קבלת תעודת יושר (מעודכן 2024) – כיום לא ניתן יותר לקבל את הרישום הפלילי באופן עצמאי מהמשטרה אלא רק באמצעות עורך דיןאנו מציעים לכם שירות מהיר ומקצועי לקבלת המידע הפלילי בעניינכם.
משרדנו מזמין אתכם ליצור קשר עוד היום לקבלת הליך מהיר ומקצועי במספר: 054-7830110.

עורכת דין דין הדס עדי מסבירה בסרטון על הוצאת גיליון רישום פלילי מהמשטרה וטיפים:

למה כל כך מסובך להוציא תעודת יושר?

המונח “תעודת יושר”, הוא המונח הפופלרי השגור בפי רובנו, אך המונח הנכון הינו “תעודת מידע פלילי”, שעד לא מזמן הקלות בה היה ניתן להשיג את אותה “תעודה” היה במרחק פנייה לתחנת משטרה.

כיום, אין באפשרותכם לגשת למשטרה ולקבל לידיכם את המידע על העבר הפלילי בעניינכם. כאשר תיגשו לתחנת המשטרה, סביר להניח שתמתינו לא מעט זמן, ולבסוף לכל היותר, תוכלו לראות את הרישום בעניינכם על גבי צג המחשב של השוטר מבלי לקבל העתק או תדפיס ממנו.

לכן האפשרות שעומדת לרשותכם היא הזמנת התעודה רישמית – “תעודת מידע פלילי” – דרך פנייה פיזית למשטרה בבקשה להזמנת את התעודה לאחד מהשגרירויות או הקונסוליות בארץ או בחו”ל או לחלופין תוכלו להזמינה בדרך מקוונת דרך האתר של המשטרה לאחת מהשגרירויות או הקוסוליות בארץ או בחו”ל. 

שימו לב: במידה והתעודה אמורה להשלח לשגרירות שנמצאת בישראל לא נדרש תשלום אפוסטיל.

במידה והתעודה נשלחת לנציגות ישראלית בחו”ל ואותה מדינה חברה באמנת האג נדרש תשלום אפוסטיל והבקשה לתשלום תופיע בעת הגשת הבקשה (לא יהיה ניתן להתקדם במילוי טופס הבקשה ללא תשלום).

עדכון חשוב: החל מה-7 באוקטובר 2023, חלים עיכובים משמעותיים בהנפקת תעודות יושר (תעודות מידע פלילי) לשגרירויות בארץ ובחו”ל. התהליך, שבעבר היה מהיר ויעיל, כעת מתאפיין בעיכובים ארוכים, כאשר בקשות רבות אינן מטופלות ותעודות אינן מונפקות.

מצב זה גורם להמתנה ממושכת של חודשים רבים לקבלת התעודה, ומוביל לקשיים רבים בעבור אזרחים ישראלים אשר נדרשים לתעודה, כגון במצבים של הסדרת נכסים בטאבו בחו”ל, עיכובים בתהליכי קבלת אזרחות זרה, בעיות ברישום ללימודים בחו”ל, והרשימה עוד ארוכה.

לאור הקושי, משרדנו מציע שירות מהיר ומקצועי לקבלת המידע הפלילי בעניינכם, ומסייעים לאזרחים הנדרשים להציג תעודת יושר בחו”ל לקבל את המידע הדרוש באופן יעיל, מהיר ובמחיר הוגן.

לפרטים נוספים ולקבלת סיוע, אנו מזמינים אתכם ליצור קשר עם משרדנו עוד היום או להשאיר פרטים ואנו ניצור איתכם קשר בהקדם.

אז מה קורה אם אתם זקוקים למידע על הרישום הפלילי שלכם?

אז כפי שכבר אמרנו, החוק בישראל מגביל את הגישה למידע זה, וכיום הדרך היעילה ביותר להשיג את המידע היא באמצעות עורך דין בלבד. המידע על עברכם הפלילי עשוי להידרש במגוון מצבים, לכן, חשוב לבחור במשרד עורכי דין בעל ניסיון מוכח בעבודה מול משטרת ישראל, היכרות מעמיקה עם הרשויות הרלוונטיות, ושיהיה מעודכן  בשינויי החקיקה ונהלים בתחום ששונו לאחרונה.

במשרדנו, בעל ניסיון אשר יכול לסייע לכם בקבלת המידע הפלילי בעניינכם באופן מקצועי ויעיל והכוונתכם בנושא. צוות עורכי הדין שלנו מכיר היטב את התהליכים הנדרשים ויודע כיצד לפעול מול הרשויות להשגת המידע במהירות המתבקשת. אנו מזמינים אתכם ליצור עמנו קשר לקבלת סיוע בהוצאת המידע הפלילי בעניינכם, ונשמח לעמוד לרשותכם ולהעניק לכם את השירות המקצועי והאמין ביותר בתחום.

גיליון רישום פלילי הדס עדי מספרת על תעודת יושר בווינט
עו"ד הדס עדי בראיון על ר"פ בווינט ובידיעות.

התייעצו איתנו על קבלת גיליון רישום פלילי

השאירו פרטים לשיחת ייעוץ מקצועית.

תעודת יושר לשגרירות או לקונסוליה

אזרחים ישראלים וזרים מגיל 12 ומעלה יכולים להגיש בקשה לקבלת תעודת מידע פלילי בעניינם.
התעודה מיועדת בעיקר לשימוש עבור נציגויות זרות בישראל, נציגויות או קונסוליות ישראליות בחו”ל, קונסולי כבוד במדינות ללא נציגות ישראלית, והרשות המרכזית לאימוץ בין-ארצי במשרד הרווחה. חשוב לציין כי אם התעודה נדרשת לגורם אחר (שלישי), יש לפנות לשגרירות או קונסוליה לצורך העברתה ליעד הסופי.

מסמכים נדרשים: לבקשה יש לצרף תעודת זהות או דרכון. במקרה של תשלום אגרת אפוסטיל, יש לציין את מספר קבלת התשלום. כאשר הבקשה מוגשת על ידי מיופה כוח, נדרש ייפוי כוח ספציפי (לא חייב להיות נוטריוני), תעודת זהות או דרכון של מיופה הכוח, וצילום הדפים הרלוונטיים בדרכון המבקש.
עבור תושבים זרים, יש להציג דרכון בתוקף.

עלויות ואופן התשלום: ברוב המקרים, השירות ניתן ללא עלות. עם זאת, עבור בקשות המיועדות לנציגות ישראלית במדינה החתומה על אמנת האג, נדרש תשלום אגרת אפוסטיל למשרד החוץ. התשלום יכול להתבצע באמצעות כרטיס אשראי בעמדת “ממשל זמין” במשרד החוץ, בסניפי בנק הדואר, או דרך שירות התשלומים הממשלתי באינטרנט.

תהליך הגשת הבקשה: אזרחים ישראלים יכולים להגיש בקשה בדרך מקוונת או בתחנת משטרה בארץ או בנציגות ישראלית בחו”ל. בהגשה בארץ, יש להזדהות עם תעודת זהות או דרכון ולצרף צילום של הדף הרלוונטי בדרכון. בחו”ל, יש להגיע לנציגות ישראלית עם דרכון בתוקף.

שימו לב! כאשר התעודה מיועדת לגורם אחר בחו”ל (גורם שלישי), יש לציין בטופס הבקשה את הנציגות הישראלית הרלוונטית כ”יעד” ואת הכתובת המדויקת של המוסד הסופי כ”יעד סופי למשלוח התעודה”. חשוב לוודא עם השגרירות או הקונסוליה את העברת התעודה ליעדה הסופי.

באיזה שפה מתקבלת התעודה? התעודה, מונפקת בעברית ובאנגלית, וכוללת פרטים דמוגרפיים, כתובת למשלוח, ומידע על קיום או היעדר רישום פלילי. פירוט ההרשעות, אם קיימות, מופיע בעברית בלבד. משך הטיפול בבקשה הוא כחודש ימים, אך יש לשים לב כי מאז ה- 7 לאוקטובר 2023 חלים עיכובים משמעותיים בקבלת התעודה.

בהתאם לחוק, התעודה נשלחת ישירות לגוף הזכאי לקבלה ולא למבקש. היא נשלחת לנציגויות זרות בישראל או לרשות המרכזית לאימוץ בין-ארצי באמצעות דואר ישראל. במקרה של מדינות ללא נציגות ישראלית, ניתן להעביר את האישור דרך מדינה “אמונה” על פי הנחיות משרד החוץ.

אנו ממליצים לפנות לייעוץ מקצועי בכל שלב של התהליך, במיוחד במקרים מורכבים או כאשר נדרשת העברה לגורם שלישי בחו”ל.

שירות מתקדם להנפקת תעודות מידע פלילי לשימוש בינלאומי

משרדנו מציע שירות חדש המיועד לאזרחים ישראלים, בין אם הם בארץ או בחו”ל, הנדרשים להציג תעודת מידע פלילי או מידע על עברם הפלילי במדינות זרות.

השירות כולל:

  1. עורך דין ממשרדנו יפעל בשמכם מול רשויות המשטרה להשגת המידע הדרוש, באמצעות ייפוי כח מטעמכם.
  2. תעודת המידע הפלילי לשפה הרלוונטית.
  3. במקרים בהם אין רישום פלילי, נספק מכתב הבהרה רשמי מטעם המשרד המאשר זאת.
  4. אימות נוטריוני של כל המסמכים הרלוונטיים.
  5. חותמת אפוסטיל מבית המשפט לאימות הנוטריון, המקנה תוקף בינלאומי למסמכים.
  6. משלוח לארץ או לחו”ל.

אנו מתחייבים לספק את השירות במהירות ויעילות, כאשר זמני הטיפול נעים בין 2 ל-10 ימי עסקים, בהתאם למורכבות הבקשה הספציפית (זמני המשלוח תלויים בדואר או בשירות חברת השליחויות).

שירות זה מיועד להקל משמעותית על התהליך הביורוקרטי המורכב של השגת תיעוד פלילי לשימוש בחו”ל, תוך הבטחת דיוק ואמינות המסמכים.

לפרטים נוספים או להתחלת התהליך, אנא צרו קשר עם משרדנו, ונשמח לסייע לכם בכל שלב, ולהבטיח שתקבלו את המסמכים הנחוצים באופן מקצועי ומהיר.

טיפים חשובים לפני הגשת בקשה למידע פלילי:

לפני שאתם פונים לעורך דין להשגת מידע פלילי בעניינכם, חשוב לשים לב למספר דברים:

  1. ודאו שהבקשה לתעודת יושר היא הכרחית ומותרת על פי חוק למטרה הספציפית שלכם.
  2. זכרו כי מעסיקים אינם רשאים לדרוש מכם להציג תעודת יושר. הימנעו ממסירת מידע פלילי שלא לפי חוק.
  3. אם קיים עבר פלילי בעניינכם שהתיישן או נמחק, פנו לעורך דין הבקיא בתחום הפלילי, ובפרט בכל הנוגע לעדכוני החקיקה בנושא לאחרונה.
  4. שמרו על פרטיותכם! חשפו מידע פלילי רק כאשר הדבר הכרחי ונדרש על פי חוק. הגנו על זכותכם לפרטיות.
  5. בדקו חלופות: בררו אם קיימות דרכים אחרות להשיג את המטרה שלשמה אתם זקוקים לתעודת היושר.

זכרו, מידע פלילי הוא רגיש ואישי. טיפול נכון בו יכול למנוע סיבוכים עתידיים ולהגן על זכויותיכם.

מה אומר החוק בנושא

החוק החדש אוסר על מסירת תדפיס המרשם הפלילי לאדם שלגביו המידע או להעבירו וזאת לשם שמירה על פרטיותו, ולמעט מספר מצומצם של גופים (שגרירויות, קונסוליות, משטרה, הרשימה המלאה מפורטת בחוק).

מה החוק כן מאפשר? לפי בקשת האדם, ניתן להעביר מידע אודותיו לגוף הזכאי לקבלו, למשל לשם מתן הגשת הצעה במכרז פומבי מטעם רשות או גוף ציבורי או לשם קבלת רישיון נהיגה ברכב ציבורי.

לעניין זה חשוב לשים לב לתקופת ההתיישנות של מידע מהמרשם הפלילי – תקופת ההתיישנות, אשר תלויה בסוג העבירה בה הורשע אדם ובמהותה, היא תקופה בה מצטמצם מספר הגופים הרשאים לקבל את המידע הפלילי אודות אותו אדם שהורשע, והיא מתחילה להיספר לאחר הרשעתו הסופית. 

אל תתבלבלו בין תקופת ההתיישנות לתקופת המחיקה – תקופת המחיקה של רישום מהמרשם הפלילי היא תקופה נוספת, אותה מתחילים לספור בתום תקופת ההתיישנות.

כלומר, בתום תקופת המחיקה חל צמצום נוסף במספר הגורמים הזכאים לקבל את אותו מידע פלילי… מה זה אומר? שאותם גופים המפורטים בחוק, יוכלו להיחשף לעברו הפלילי של אדם (הרשעות) תמיד, הן בתום תקופת ההתיישנות והן בתום תקופת המחיקה. 

אל תהססו לפנות אלינו בכל שאלה:

אנו מקווים כי מאמר זה סיפק לכם מידע מועיל ויסייע לכם בהשגת התעודה. חשוב להדגיש כי המידע המוצג כאן הוא כללי בלבד ואינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף ליעוץ משפטי. כל מקרה הוא ייחודי ועשוי לדרוש התייחסות פרטנית.

לאור מורכבות הנושא והשלכותיו האפשריות, אנו ממליצים להתייעץ עם עורך דין המתמחה בתחום הפלילי לקבלת הדרכה מותאמת אישית. משרדנו עומד לרשותכם לכל שאלה נוספת או צורך בסיוע מקצועי בנושא זה.

אנא אל תהססו ליצור עמנו קשר לקבלת מידע נוסף או לתיאום פגישת ייעוץ. המשרד שלנו בקיא ומנוסה ומתחייב לספק לכם את הייעוץ המשפטי המקצועי והמותאם ביותר לצרכיכם.

משך הטיפול בבקשה בממוצע נע בין 2-10 ימי עסקים וכולל משלוח לכל חלקי הארץ.
* משך הטיפול בבקשה אינו כולל את זמני המשלוחים
* השירות אינו כולל משלוח בחו”ל (ניתן לשלוח לחו”ל בתוספת תשלום, תלוי ביעד)

  • תעודת המידע הפלילי מונפקת בעברית ובאנגלית ותכלול את פרטי המבקש:
  • פרטים דמוגרפיים.
  • כתובת למשלוח התעודה.
  • מידע פלילי ותעבורתי או היעדר מידע.
  • הרשעות, אם ישנן. (יופיע בעברית בלבד).
  • תעודת זהות או דרכון בתוקף
  • אם הבקשה מוגשת ע”י מיופה כח: על מיופה הכח לצרף את ייפוי הכח (ייפוי כח ספציפי. לא חייב נוטריוני), תעודת זהות או דרכון בעל תוקף של מיופה הכח, צילום דרכון של המבקש.

פנה לעורך דין מוסמך ובעל ניסיון, או לשגרירות הרלוונטית. משרדנו מציע שירותים מיוחדים הכוללים תרגום כמעט לכל שפה, אימות נוטריון ואפוסטיל (בית משפט).

כן, למעשה מדובר על אותה תעודה בדיוק.

שימו לב – תדפיס מידע פלילי, אותו ניתן לקבל באמצעות עו”ד, אינו מהווה תעודה רישמית, אלא תחליף דומה ומהיר יותר.

  • חקירה תחת אזהרה שהסתיימה בהרשעה תתועד במרשם הפלילי של המשטרה. 
  • חקירה תחת אזהרה, שבסיומה התיק נסגר מחוסר ראיות או בשל כך שנסיבת העניין אינן הצדיקו העמדה לדין,  ירשם במרשם המשטרתי.

בהתאם לחוק המידע הפלילי ותקנת השבים, לא ניתן למסור את התעודה או העתק ממנה ישירות למבקש,התעודה תשלח ישירות לידי אחד הגופים הזכאים לעיין בה על פי חוק– שגרירות, קונסוליה, משרד הרווחה (אימוץ).

מה כן ניתן לעשות? לקבל תדפיס מידע פלילי באמצעות עו”ד שיגש עםיפוי כח מטעמכם למשטרה, ויוכל לקבל לידיו במקום העתק מהמידע הפלילי אודותיכם (שימו לב – אם הינכם מתבקשים להציג את המידע לשגרירות, עליכם להזמין את התעודה הרישמית ולא תדפיס מידע פלילי).

בתום תקופת ההתיישנות על העבירה (תלוי איזה עבירה), תיכנס לתוקף תקופת המחיקה. תקופת המחיקה לוקחת 10 שנים. (לדוגמה: לעבירה שחוק ההתיישנות לגביה הוא 7 שנים, יקח 17 שנים להימחק מהמרשם).

לא. עצם הבקשה היא עבירה על החוק. למעט הזכאים על פי חוק, המפורטים בתוספת של חוק תקנות השבים והמידע הפלילי. רישומו הפלילי או היעדרו הוא חסוי ואינו ניתן להעברה. מעסיק אשר דורש מכם שתמציאו לו תעודת יושר כתנאי לקבלה לעבודה – עובר עבירה על החוק. 

בהתאם לחוק המידע הפלילי ותקנת השבים, שתוקן ביולי 2022, לא ניתן למסור את התעודה או העתק ממנה ישירות למבקש או לבא כוח מטעמו, למעט עורך דין. התעודה תשלח לידי הגוף שזכאי על פי חוק לעיין בה (משרד הרווחה, קונסוליה, שגרירות). 

בגדול, לא מקבלים! למעט הזכאים על פי חוק המפורטים בתוספת של חוק תקנות השבים והמידע הפלילי. רישום פלילי או היעדרו, הוא חסוי ואינו ניתן להעברה. מעסיק אשר דורש מכם שתמציאו לו “תעודת יושר” כתנאי לקבלה לעבודה – עובר עבירה על החוק.

 בהתאם לסעיף 3(ד) לחוק למניעת העסקה של עברייני מין במוסדות מסוימים, תשס”א-2001, לא מקבלים “תעודת יושר” אלא אישור משטרה שאומר שהמבקש לא הורשע בעבירות מין או אם הורשע חלפה תקופת איסור העסקה (20 שנים מיום ההרשעה).

שתי דרכים להוציא את אישור המשטרה:

  1. על המבקש להציג למשטרה אישור מהמוסד שמאשר כי המבקש מועסק במוסד או מועמד לעסוק באותו מוסד. אך כיום, אין לדרוש אישור על היעדר רישום פלילי מהמועסק בעצמו.
  2. על המבקש להמציא למעסיק או למוסד ייפוי כוח מטעמו.

שימו לב! על המסמכים לכלול הצהרה של המעסיק או המוסד, שהינם “מוסד” לפי ההגדרה המפורטת בחוק למניעת העסקה של עברייני מין.

לדוגמה: במשרד החינוך – המעסיק יעביר את כל הנתונים של המועמד, ובכלל זה אישור על היעדר ביצוע עברות מין, לאגף לכוח אדם לצורך אישור ההעסקה, לאחר מכן, פרטיו של מועמד המבקש אישור העסקה במערכת החינוך יועברו למשרד הקב”ט הארצי באגף הביטחון כדי לבצע הליך בדיקה מול משטרת ישראל.

אסור לדרוש ממועמד לעבודה להצהיר על עבירות שהתיישנו או נמחקו. אם הינכם מועמדים לעבודה, ונתקלתם בטפסים אשר דורשים מכם להצהיר על היעדר עבר פלילי, למרות שעברכם הפלילי התיישן, סביר להניח שתוכלו להצהיר שהינכם נעדרי עבר, מבלי שזה יהווה תצהיר שקר. יחד עם זאת, הכל תלוי במקרה ובאופי העבירה, ומומלץ ואף רצוי להתייעץ עם עורך דין שבקיא בתיקון החוק ועוקב אחרי עדכוני החקיקה בנושא מעת לעת, כדי לא לצאת בהצהרות שאינן נכונות.

מה היה לנו במאמר?

קטגוריה:

מאמר זה נכתב למטרות מידע כללי בלבד ואינו מהווה ייעוץ משפטי.

צריכים תעודת יושר?

השאירו פרטים לייעוץ 

חפשו תוכן משפטי

חפשו מאמרים נוספים שלנו:

4.9/5 - (37 הצבעות)

השאירו פרטים מהירים לייעוץ בכל נושא משפטי

פנייה מהירה