הזמנה לסור למשטרה – הזמנה להגיע למשטרה

הזמנה לסור למשטרה

קיבלתם הזמנה לסור למשטרה ושאלתם את עצמכם מדוע או מה זה בכלל אומר?

אז הגעתם למקום הנכון.

קודם כל ולפני הכל – תנשמו. במאמר זה נפרט את כל מה שחשוב לדעת אם קיבלת זימון לתחנת משטרה.

למה קיבלתי זימון? ולמה לא רשום לי למה זומנתי?

כאשר נפתח תיק חקירה בעקבות תלונה או אירוע שהתקבל במשטרה, על המשטרה לאסוף ראיות, ולחקור את מי שהיה עד לאירוע הפלילי או היה יכול להיות קשור בדרך כזו או אחרת או ששמו הועלה במסגרת חקירות של חשודים או עדים אחרים. הזימון יכול להיות בין אם אתם חשודים ובין אם אתם אזרחים תמימים שנקלעו לסיטואציה והוזמנו למסור עדות.

ופה מתחילה הבעייתיות.

למה יש בעיתיות עם הזמנה לסור למשטרה?

קיימים לא מעט מקרים בהם למשטרת ישראל אין מספיק ראיות נגד אדם, אך שמו עלה במסגרת החקירה ועולה חשש כי הוא קשור בדרך כזו או אחרת לביצוע העבירה, במצבים כאלה, הרבה פעמים המשטרה תשלח זימון לאותו אדם להגיע לתחנה, שכותרתה “הזמנה לסור למשטרה”, בתקווה שכשיגיע יוכלו לגבות ממנו עדות ראשונית, לרוב ללא עורך דין, ובהמשך אותה עדות אף תוכל לשמש נגד אותו אדם.

לדוגמה: אדם חשוד בביצוע עבירה, לא מודה במעשים, על מנת ללחוץ עליו, שולחים לכל המשפחה הזמנות להגיע למשטרה ומציגים לחשוד את הזימונים, במחשבה שבאמצעותם החשוד יתחיל “לזמר”. אם החשוד עדיין לא מדבר, יקוו שאחד מבני משפחתו ידבר.

אם קיבלתי הזמנה לסור למשטרה האם אתם חייבים להתייצב?

קודם כל התשובה היא כן. גם אם תטענו שלא קיבלתם את הזימון, אם זה מספיק חשוב למשטרה, הם ימצאו כל דרך להגיע אליכם. אל תלחצו, בהמשך המאמר ריכזנו עבורכם טיפים חשובים שכדי לדעת אם קיבלתם זימון.

חשוב לחדד כי דרך הזימון הפופולרית ביותר ומהירה ביותר היא באמצעות הטלפון, מתקשר אליכם חוקר ומתאם איתכם יום להגיע לתחנה לצורך גביית עדות. אם אתם חשודים וגם יש ראיות, דרך פופולרית נוספת היא פשוט להגיע למקום הימצאכם, לעכב אתכם או לעצור אתכם.

לא לשכוח, כי מטרת

ברוב המקרים על טופס ההזמנה “לסור למשטרה” לא תמצאו את הסיבה בגינה זומנתם

, מה שמעלה את רף המתח והחרדה, ולכן – ריכזנו עבורכם כמה דרכים שיעזרו לכם  להבין אין להתנהג:

–        קודם כל חשוב להבין אם זומנתם כחשודים, ואז יהיה עליכם להיחקר תחת אזהרה, או שמא, זומנתם למסור עדות. ההבדל ביניהם הוא עצום!

–        אם הינכם חשודים – הדבר הראשון שעליכם לעשות הוא להבין במה אתם חשודים, לא לקשקש עם החוקר לפני שהוא מפרט בפניכם את החשד בעניינכם.

–        אם אתם אכן חשודים בביצוע עבירה – בקשו מיד ליצור קשר עם עו”ד, ולא, זה לא יגרום לכם להיראות יותר חשודים, אלא לנהוג יותר בחכמה.

אל תשכחו שחקירה במשטרה זהו מדרון חלקלק ולכל מילה שתוציאו מהפה עלולה להיות משמעות עצומה והשלכות עתידיות. אל תשחקו עם זה.

–        לא משנה כמה אתם בלחץ, עד שכף רגליכם לא דרכה מחוץ לתחנת המשטרה, אתם עדיין בחקירה. כלומר – כל פעולה בין אם היא בחדר החקירות או מחוצה לו, היא פעולת חקירה, גם אם נותרתם רגע במסדרון לבד או עם שוטר אחר שעבר במסדרון והיה איתכם חביב.

–        נהגו באיפוק, סבלנות, ואדיבות, לא כדי להיכנס לפאניקה ולריב עם החוקרים, אין טעם בכך, זה לא יעזור אלא רק יחמיר את מצבכם.

אם קיבלתם זימון שכותרתו היא “הזמנה לסור למשטרה” או אפילו קיבלתם טלפון מחוקר שזימן אותכם, צרו קשר בהקדם עם עורכת דין הדס עדי, בטלפון 0547830110. אל תיגשו לתחנת משטרה מבלי שפניתם תחילה לעורך דין פלילי!

ריכזנו עבורכם את כל השאלות הכי פופלריות ותשובות אשר יסייעו לכם להוריד את רף הלחץ אם זומנתם למשטרה:

loader-image

במרבית המקרים, אם לא בכולם, החוקר לא ימסור לכם מידע בנושא בעניינו זומנתם. אך חשוב מאוד כבר בשלב הזה לא למסור פרטים שלא לצורך לשוטר. אם החוקר מדבר איתכם בטלפון, קחו בחשבון שהשיחה תועלה על הכתב במסמך משטרתי שנקרא "מזכר" בו כל מה שתגידו לשוטר יתועד ויצורף לתיק החקירה.

אם אינכם חשודים, זומנתם למסור עדות, לא עומדת לכם זכות השתיקה ולכן תאלצו להשיב על כל שאלות החוקרים כדי לא לסבך את עצמכם. אבל, שימו לב! כל שיח או שאלה יכולה להתפתח ולהוביל לחקירה תחת אזהרה, שימו לב שאתם לא מדברים יותר מידי ואומרים דברים שלא צריך. תענו רק על מה שנשאלתם ואם אינכם זוכרים או יודעים משהו, אמרו זאת לחוקר.

כן. "הזמנה לסור למשטרה" נשלחת הן לחשודים והן לעדים, לא לאלו ולא לאלו יש אפשרות לדעת במה מדובר עד שהם מתייצבים בתחנה במועד שרשום להם. ולכן, אם קיבלתם זימון, צרו קשר עם עורך דין פלילי בהקדם, צרו איתנו קשר עוד היום! זמינות 24/7

4.7/5 - 13 הצבעות
Call Now Button
× צריכים עזרה?