ייעוץ לפני חקירה

ייעוץ לפני חקירה במשטרה

אם זומנתם לחקירה באזהרה או חלילה נעצרתם, הדבר הראשון שעליכם לעשות הוא לשכור בהקדם את שירותיו של עורך דין פלילי מנוסה לצורך ייעוץ לפני חקירה במשטרה. חשוב לזכור שבין אם ביצעתם את המעשים או לא ביצעתם, קיימת חשיבות מרבית לליווי של עורך דין. עורך הדין יסביר לכם את זכויותיכם במהלך החקירה ויוודא שתקבלו אותן במלואן ושהחקירה מתנהל בצורה תקינה, מה צפוי להיות לכם במהלך החקירה, מה מותר ומה אסור לחוקרים לעשות, ויוודא שתימנעו מהצהרת הצהרות שלא יועילו לכם בהמשך. עורך הדין יוכל לספק לך ייעוץ בנוגע לגרסתכם, ולוודא כי הינכם מביאים את הגרסה הטובה ביותר או לחלופין, לשמור על זכות השתיקה.

חשוב לזכור! ההחלטה לשמור על זכות השתיקה במהלך חקירה אינה ברורה מאליה. לשמירה על זכות השתיקה יש השלכות רחבות ולכן, אל(!) תבחרו להשתמש בה ללא ייעוץ עם עורך דין.

שימו לב – גם הבחירה לשמור על זכות השתיקה, היא מגוונת. לעיתים ניתן לשמור על זכות השתיקה מבלי לומר את המילים “אני שומר על זכות השתיקה”.

עורך דין מקצועי ידע לכוון אותכם, ובשיתוף מלא שלכם, כיצד להשתמש בזכות זו בצורה נבונה.

עורכת דין הדס עדי, מייעצת לחשודים לפני חקירה במשטרה ודואגת לוודא שהחשוד מקבל את זכויותיו.

השלב בו מתייעצים עם עורך דין לייעוץ לפני חקירה

מתי תוכלו להיפגש עם עורך דין? יש לכם את הזכות להתייעץ עם עורך דין בטרם התחילה החקירה ולאחר שהחוקר סיים להקריא לכם את הזכויות שלכם.

אם ביקשתם להתייעץ עם עורך דין, על החוקר להמתין לעורך הדין זמן סביר, בטרם יתחיל לחקור אותכם. אם יצא שלא התייעצתם עם עורך הדין לפני החקירה או בשלב כלשהו במהלך החקירה, אל תמשיכו להיחקר ללא ליווי של עורך דין. צרו קשר עם עורך דין מיד בתום החקירה. אם אתם עצורים, עורך הדין יגיע עד לבית המעצר.

חשוב לזכור כי הייעוץ לפני החקירה יהיה איכותי יותר מאשר לאחר החקירה. לכן שימו לב שאינכם מנדבים מידע לחוקר ויוצאים בהצהרות לפני שקיבלתם ייעוץ מעורך דין.

שימו לב, פגישה עם עורך דין היא הזכות הבסיסית ביותר המוקנית לחשוד, והחשובה ביותר. לא בנקל יוכלו לשלול מכם את זכות ההיוועצות. רק קצין, בדרגת רב פקד ומעלה רשאי במקרים חריגים בלבד למנוע פגישה של עצור עם עורך דינו. על הקצין שנתן את ההחלטה לנמק בכתב את הסיבה להחלטה וההחלטה תהא מוגבלת בזמנים הקבועים בחוק.

הפגישה עם עורך הדין תעשה בתנאים אשר מבטיחים את פרטיותם של עורך הדין והחשוד ואת סודיות השיחה.

פרסום החקירה ובקשה לאיסור פרסום

עד 48 שעות ממועד החקירה או מהמועד שהיה על החשוד להתייצב לחקירה או כשמסתיים דיון הארכת המעצר הראשונה בעניינו, לפי המוקדם ביניהם – יאסר פרסום שמו של החשוד. בשלב זה עורך הדין יוכל להגיש בקשה לאסור את פרסום שם החשוד עד שיוגש כתב אישום, אם סבור כי ברשותו נימוקים מספקים.  בית משפט יעתר לבקשה כאשר הוא שוכנע כי על אף האינטרס הציבורי שבפרסום, פרסום שם החשוד עלול ליצור נזק.

זכרו! גם אם אין לכם עורך דין, על המשטרה לעדכן אותכם כי יש לכם את האפשרות להגיש בקשת לאיסור פרסום ולאפשר לכם להגיש בקשה.

חקירה במשטרה שלא בשפה העברית או חקירה בשפת אם

החקירה צריכה להתנהל בשפת החשוד או בשפה שהחשוד מבין. אם אינכם דוברים את השפה העברית על החקירה להיות מתועדת בשפה אותה אתם כן מבינים, ועל המשטרה לדאוג במידת הצורך למתורגמן.

אם לא ניתן לתעד את שפת החשוד בכתב, על החוקרים לתעד את החקירה באמצעות וידאו או הקלטה.

חקירת חירש ואילם הדוברים את שפת הסימנים, יעשו בתרגום לשפת הסימנים, על החקירה להיות מתועדת בוידאו.

חקירת אדם עם מוגבלות שכלית או נפשית

אדם בעל מוגבלות שכלית או נפשית זכאי לכך שילווה אותו מלווה לפי בחירתו ושיהיה נכח בחקירה, למעט עורך דינו.

עורך דין אינו יכול להיות נוכח בחקירת חשוד, לא משנה מה הגדרת החשוד.

מעצר לאחר חקירה

במעצר לאחר חקירה, שלא בצו בית משפט אם יש ברשותכם עורך דין, על הקצין הממונה לשמוע את עורך הדין שלך. אין הקצין מחויב להמתין לעורך הדין.

החשיבות בהתייעצות עם עורך דין לפני חקירה במשטרה

כאמור, התייעצות עם עורך דין פלילי לפני חקירה משטרתית הכרחית לשמירה על זכויותיכם המשפטיות ולהבטחת הליך הוגן בעניינכם.

ריכזנו בקצרה את כל הנקודות החשובות שיחדדו לכם מדוע קיימות חשיבות מכרעת להיוועצות עם עורך דין לפני חקירה במשטרה

  1. מומחיות משפטית

עורכי דין פליליים מתמחים במורכבות המשפט הפלילי. הידע והניסיון שלהם יכולים לעזור לך להבין את ההאשמות שאתה עשוי להתמודד מולן ואת ההשלכות האפשריות להן.

  1. הגנה על זכויות

עורך דין פלילי יכול לעדכן אותך לגבי זכויותיך, כגון זכות השתיקה והזכות לייצוג משפטי. דבר אשר יכול להבטיח שלא תפליל את עצמך בלי כוונה במהלך החקירה במשטרה.

  1. הכנה מוקדמת

כמו למבחן או ראיון עבודה, כך יש גם להכין עצמכם לחקירה. התייעצות עם עורך דין בשלב מוקדם של התהליך מאפשרת התערבות בזמן. עורך הדין יכול לייעץ לך כיצד להתנהל באינטראקציות עם רשויות האכיפה ולהדריך אותך איזה מידע לספק או איזה מידע עלול להפליל אותך ויש לנקוט בזהירות עם אותו מידע.

  1. הערכת הראיות וסיכויי ההליך כבר בשלב מוקדם

עורכי דין פליליים מנוסים, מיומנים בין היתר בהערכת הראיות בתיק. הם יכולים לעזור לחשוד להבין את חוזקת הראיות או חולשתן ואת היקף התיק נגדו, רק מעצם מתן ייעוץ לחשוד. עורך דין פלילי יכול לעזור לך להבין את התוצאות המשפטיות הפוטנציאליות והאפשרויות העומדות לרשותך. הידע הזה מאפשר לך לקבל החלטות מושכלות לגבי המקרה שלך.

  1. פיתוח אסטרטגיה

עורך דין יכול לגבש אסטרטגית הגנה המותאמת למקרה הספציפי שלך כבר משלב החקירה, ולגרום לך למסור את הגרסה הטובה ביותר לתיק.

  1. צמצום הנזק וההשלכות

באמצעות שכירת עורך דין פלילי מנוסה, כבר מהשלב הראשוני, ייתכן שיהיה לכם סיכוי טוב יותר לצמצום ההשלכות הפוטנציאליות של החקירה על עתידכם. עורך דין יכול לזהות לאן החקירה מתפתחת ולתכנן צעדיו בהתאם.

  1. הגנה מפני שיטות חקירה לא חוקיות

עורכי דין יכולים להגן עליך מפני פעולות משטרתיות שאינן חוקיות. הם מכירים את ההליכים המשפטיים ויכולים לערער על כל הפרה של זכויותיך מצב הרשויות, כגון חיפושים לא חוקיים או טקטיקות חקירה לא לגיטימיות.

  1. סודיות

אף איש מקצוע לא יבטיח לך חיסיון וסודיות כמו עורך דין. זה מאפשר לשתף מידע באופן גלוי עם עורך הדין שלך מבלי לחשוש, שהרי בשלב חקירה היחיד שבצד שלך הוא עורך הדין.

  1. שקט נפשי בזמן ההליך

המערכת המשפטית יכולה להיות מורכבת וקשוחה עבור אנשים ללא הכשרה משפטית. עורך דין פלילי יכול להדריך אותך בתהליך, הואיל והינו מבין את שפת ההליך ואת השפה המשפטית. הידיעה שיש לך ייצוג משפטי מספקת תחושת ביטחון בזמן התקופה המאתגרת והמלחיצה של ההליך המשפטי.

  1. מניעת מפני הפללה עצמית

עורך דין יכול לעזור לך להימנע מהפללה עצמית בזמן חקירה במשטרה, בכך שייעץ לך כיצד להשיב לשאלות החוקר. ייעוץ ראשוני לפני חקירה חיוני כדי להגן על האינטרסים שלך בהמשך, שכן הצהרות שנמסרו במשטרה ישמשו נגדך בבית המשפט.

ייעוץ לפני חקירה – דברו עם עורך דין מקצועי

התייעצות עם עורך דין פלילי לפני חקירה משטרתית היא צעד בסיסי בשמירה על זכויותיכם, הבטחת הליך משפטי הוגן, ויצירת התוצאה הטובה ביותר לתיק שלכם.

זכרו! אל תיחקרו ללא ייעוץ מעורך דין פלילי. בדגש על עורך דין שמנוסה בתחום הפלילי! עורכת דין הדס עדי כאן לייעוץ ראשוני.

פנו עוד היום. אתם לא לבד! צרו איתנו קשר למענה מיידי ומקצועי –  0547830110

 

 

5/5 - 2 הצבעות
Call Now Button
× צריכים עזרה?